fiatfiorino

Osnovni podaci

Sa namerom da se izbori sa najnovijim zahtevima postavljenim pred vozila namenjena za urbani transport robe, Fiat Profesional predstavlja svog novog Fiorina, najnoviji dodatak svom rejndžu sa «new-look» linijom i sa novim izgledom od kojeg očekuju da kroz narednih nekoliko godina postigne puno toga.

Razvoj je sproveden kao zajedničko ulaganje firmi Fiat i PSA a ovaj originalan model komercijalnog vozila proizvodi se u fabrici Tofas u Bursi, Turska. Prodaje se u ukupno 80 zemalja širom sveta.

Idealno rešenje

Novi Fiorino predstavlja dobru kombinaciju performansi, jednostavnog rukovanja i onakve vrste udobnosti kakvu bi i inače očekivali od vozila koje raspolaže zapreminom i mogućnostima za jednostavan utovar, tj. pouzdanost i onakav odnos kvaliteta i cene kakav svi i inače očekuju od dobrog komercijalnog vozila.

On predstavlja idealno rešenje za sve one koji treba da provedu duge sate u vožnji ili koji uz to treba da obave i brojne isporuke, poput različitih zanatlija, radnika na poslovima održavanja, uslužnih preduzeća ili kurirskih službi.

Njegov se dizajn zasniva na inovativnoj ideji: da stvore vozilo kod kojeg bi spoljne dimenzije bile više kompaktne nego kod komercijalnih vozila segmenta 1B, tj. nego kod «malih kombija», ali koje će biti jednako prostrano i funkcionalno, sa niskim operativnim troškovima i sa vrlo privlačnom cenom. Sa sopstvenim i vrlo originalnim stilom, Fiat Fiorino je 3,86 m dug, 1,72 m visok i 1,71 m širok. Zbog takvih svojih spoljnih dimenzija on će se sa lakoćom izboriti sa svim saobraćajnim uslovima kakvi vladaju u gradskom jezgru a delom i zahvaljujući činjenici da mu prečnik unutar kojeg se okrene iznosi svega 9,95 metara.

Naglašeno robustan

Njegov čvrst prednji deo odlikuje izuzetna osobenost, a on se potom harmonično uklapa sa delom pozadi, tj. sa njegovim četvrtastim oblicima i oštrim linijama koje dodatno naglašavaju utisak čvrstine i robusnosti čitavog vozila.

Kombi uz ostalo ima i prostranu tovarnu površinu pa ga je veoma lako natovariti. Skoro trkačke bočne linije dokaz su dimanične stilizacije (panel verzije imaju potpuno glatke stranice, idealne za personifikaciju primenom reklamnih nalepnica ili štampanih folija). Veliki i zaobljeni branici i trake uz bokove osiguravaju maksimalnu zaštitu vozilu, a posebno ga čuvaju od šteta nastalih kod sudara pri malim brzinama vožnje.

Pažljivo dizajniran tovarni prostor

Posebnu su pažnju posvetili tovarnom prostoru pa on ima zapreminu od 2,5 m3 (2,8 sa preklopljenim sedištem suvozača). Unutrašnja dužina iznosi preko 1,5 metara (skoro 2,5 m sa preklopljenim sedištem suvozača).

To je fenomenalno kad samo pomislite da je spoljna dužina tog vozila kraća od 3,9 m. Sa tovarnim kapacitetom od čak 610 kg (uključujići i vozača), novi Fiorino predstavlja pravu malu revoluciju unutar segmenta malih kombija. Klizna vrata sa veoma niskim tovarnim pragom (527 mm) čine utovar i istovar veoma jednostavnim, a tu pomažu i velika dvokrilna vrata pozadi. Fiorino ima i šest vrlo praktičnih prstenova koji služe da se teret osigura u vožnji, kao i pregradu koja treba da vozača zaštiti od eventualnog kotrljanja robe po unutrašnjosti vozila.

Izuzetno svetla kabina

Isto toliko pažnje posvećeno je i kabini koja je svetla, udobna i sa položajem za vožnju toliko sličnom putničkom automobilu da će vozača za volanom dugo držati u vrhunskoj formi. U njoj takođe ima puno prostora da odložite svoje različite predmete, u fijokama, pregradama i na policama.

Sve je isprojektovano sa visokim nivoom uvažavanja ergonomije, akustične udobnosti, temperature i kontole vibracija. Poznato je koliku važnost ima udobnost unutar kabine za vozače komercijalnih vozila jer oni provode duge sate za volanom, često u vrlo zahtevnim i teškim uslovima. Tako je na pr. vozačevo sedište istovremeno i udobno i praktično zahvaljujući simetričnom, modularnom u obliku slova “T” oblikovanoj komandnoj tabli– tako da vam sve kontrole kao i dobro razvijena instrument tabla uvek ostanu unutar lakog domašaja. Udobnost u vožnji takođe znači i to da raspolažete klima uređajem koji uspešno održava zadatu temperaturu i vlažnost unutar vozila, a u stanju je da u najkraćem roku odmagli stakla (zahvaljujući i postojanju ni manje ni više nego čak osam ventilacionih otvora sa ukupnim kapacitetom od 400 m3na sat). I dalje na temu udobnosti unutra, novi Fiorino ima i moderan audio-telematski sistem koji se sastoji od auto-radija sa CD ili Mp3 plejerom, stereo sistem sa četiri zvučnika i Bluetooth «hands-free» kit.

Sinonim efikasnost i produktivnost

Novi Fiorino je uz ostalo i sinonim za efikasnost i produktivnost.

Za njegovog korisnika se to prevodi u termine niskih operativnih troškova (po potrošnji goriva, dugim servisnim intervalima i malim troškovima popravki), odličnih osobina elastičnosti i sposobnosti da izbaci snagu i čak i pri niskim brzinama i pod punim opterećenjem – za šta treba da zahvali svojim motorima, svim usaglašenim sa Eurom 4. To su 1.4 litarski benzinski motor (od 73 KS) i 1.3 Multijet turbodizel (75 KS). U kombinaciji sa manuelnim 5-tostepenim ili automatskim 6-tostepenim menjačem, 1.3 Multijet predstavlja pravi tehnološki iskorak u budućnost. A to praktično znači redukovanu potrošnju goriva (4,5 l na 100 km u kombinovanom ciklusu ili, ako hoćete, čak 1.000 km koje ćete preći sa samo jednim punjenjem rezervoara); nisku emisiju štetnih sastojaka (vrednosti CO2su čak ispod 119 gr/km, a i filter čestica je u ponudi već od početka 2008), popravljen nivo buke (zahvaljujući multi-ubrizgavanju) te smanjene vibracije i odlične performanse (najveća brzina iznosi 157 km/h).

NOVI FIAT FIORINO
Bezbednost na prvom mestu

U pogledu bezbednosti novi Fiorino je na samom vrhu u svojoj klasi.

A u to se možete uveriti i po, na pr. šasiji sa segmentima diferencirane krutosti, po snažnom i vrlo efikasnom sitemu kočnica, po ABS-u u kompletu sa EBD-om, po sigurnosnim pojasima sa 3 tačke fiksiranja opremljenim predzatezačima i limitatorima opterećenja, po hidrauličnom servo-uređaju na upravljaču i po vazdušnom jastuku namenjenom vozaču (vazdušni jastuci za suvozača, bočna vazdušna zavesa i senzori za parkiranje pozadi se mogu dobiti na zahtev). Novi Fiorino pruža vrlo dinamičnu vožnju i ima odlično držanje na putu. Za to su pre svega zaslužni njegov pouzdan, višestruko testiran sistem oslanjanja (nezavisno oslanjanje prednjih točkova MakFerson i oslonac na torzionu gredu pozadi) i visoka torziona čvrstina konstrukcije čitavog vozila: izmereno je 133,000 Nm/rad na završenom vozilu (školjka, vetrobran, prednja vrata i vrata pozadi sa šarkama a bez kliznih vrata sa strane). Na kraju, ali ne i najmanje važna činjenica je i njegova sposobnost da tovar zaštiti od eventualnog pokušaja krađe. Novi kombi ima razdvojeno zaključavanje za vrata napred i ona pozadi (tako da je moguće da tovarni deo ostavite dostupan za utovar i kada je kabina zaključana pa i obrnuto) kao i «zaključavanje «na mrtvo», tj. mehanizam kojim se putem centralnog sistema zaključavanja vozilo štiti od pokušaja provale time što privremeno i kontrolisano onesposobi kako mehanizam ručica na vratima tako i brave na njima.

Raznovrsnost opreme i boja

Razvijen i raznovrsan rejndž novih Fiorino Cargo kombija koje možete da odaberete u dva novoa opremljenosti (bazni i SX), u 10 različitih boja – da ni ne pominjemo dugu listu nestandardnih boja namenjenih za pojedinačne zahtevne kupce – dva tipa tapacirunga i ni manje ni više nego devet konfiguracija trupa vozila sa jednostrukim kliznim vratima, dvostrukim ili bez njih, sa limenim panelima ili sa zastakljenim stranicama, sa asimetričnim dvokrilnim vratima pozadi (60/40), takođe u ponudi u zastakljenoj i nezastakljenoj varijanti.

A ne treba izgubiti iz vida da brojne firme specijalizovane za preradu mogu da vašeg novog Fiorina prerade na bezbroj mogućih načina, tako što će mu dodati na pr. izolaciju i rashladnu jedinicu, ili svu opremu potrebnu za baš vašu specijalizovanu mobilnu radionicu, itd.

Katalog i cenovnik

https://rs.jooble.org/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *